pardisland ۲۹ آذر ۱۴۰۱ 0 نظر

۲۸ مصوبه برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان فیروزکوه به تصویب رسید

فیروزکوه کجاست

تصویب ۲۸ مصوبه برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان فیروزکوه

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار تهران اعلام کرد: ۲۸ مصوبه برای رفع موانع تولید و صنعت این شهرستان تصویب شد تا مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران برطرف شود.

محمدعلی مهری روز سه شنبه در حاشیه برگزاری نشست مشترک مدیران کل اقتصادی استان با فعالان اقتصادی شهرستان فیروزکوه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: در ششمین جلسه سه شنبه‌های تولید با حضور حداکثری مدیران استانی در شهرستان فیروزکوه برگزار و مشکلات ۲۸ واحد تولیدی بررسی شد.

وی ادامه داد: اجرای مصوبات کارگروه تسهیل طبق ماده ۶۱ و ۶۲ قانون رفع موانع تولید الزام آور است و مصوبات اخذ شده در این نشست باید توسط دستگاه های مرتبط پیگیری و اجرا شود.

شهرستان فیروز کوه ظرفیت صنعتی مناسبی دارد

فرماندار شهرستان فیروز کوه گفت: شهرک صنعتی قدیم با ۲۹ هکتار و قرار داشتن در مسیر جاده اصلی، شهرک صنعتی امیریه شهرک صنعتی امیریه با ۲۶۰ هکتار مساحت ظرفیت مناسبی را برای تولید شهرستان فراهم کرده است.

محمد حیدری منش در این جلسه اظهار داشت: شرایط آب و هوایی مناسب ظرفیت تولید خوبی را در حوزه کشاورزی ایجاد کرده است و در سال گذشته ۵۱ هزار تن برداشت محصول کشاورزی با تولید سیب زمینی، انار و گردو مرغوب داشتیم.

وی ادامه داد: مراتع سرسبز شهرستان ظرفیت برای پنج میلیون راس دام را دارد و صنایع پایین دستی وصنایع تبدیلی مرتبط به حوزه دامپروری، شهرستان فیروزکوه را به قطب صنایع فرآیندی تبدیل می کند.

فرماندار شهرستان فیروز کوه افزود: معادن غنی آهن، سلیس و آهک، ظرفیت خوب گردشگری با جاذبه های طبیعی، گنبدهای باستانی را می توان پیشران توسعه شهرستان به واسطه مواهب طبیعی و جاذبه های گردشگری به شمار آورد.

حیدری منش با بیان اینکه می توانیم ظرفیت سازی خوبی در سطح شهرستان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: با اقدامات و حضور مسئولان استانی و ظرفیت سازی شهرستان را در مسیر توسعه قرار بدهیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون امور ماهنگی اقتصادی استانداری، مدیرکل منابع طبیعی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی، مدیرکل و دبیر ستاد تسهیل استان تهران رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل محیط زیست، معاون میراث فرهنگی معاون برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، مدیرکل دفتر هماهنگی سرمایه گذاری و اشتغال استانداری تهران و مدیران بانک‌های ملی، کشاورزی، رفاه و بانک توسعه تعاون در این نشست حضور داشتند.

نشست مشترک مدیران کل اقتصادی استان با فعالان اقتصادی شهرستان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید امروز سه شنبه برگزار شد.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

منبع: ایرنا

برای کسب اطلاع از  شهر زیبای دماوند بر روی آن کلیک نمایید

برای کسب اطلاع از  شهر پردیس بر روی آن کلیک نمایید

برای کسب اطلاع از جابان بر روی آن کلیک نمایید

 

پیام بگذارید