pardisland ۲۴ دی ۱۴۰۱ 0 نظر

نجات جغد شاخدار گرفتار در دکل فشار قوی برق در پردیس + فیلم

نجات جغد شاخدار در شهر پردیس

جغد شاخدار گرفتار در دکل فشار قوی برق در پردیس نجات یافت + فیلم

رئیس آتش نشانی شهر پردیس گفت: یک بهله جغد شاخدار از گونه کمیاب پرندگان شکاری در ایران که در اطراف یک دکل برق فشار قوی گرفتار شده بود توسط نیروهای امداد و نجات آتش نشانی نجات یافت.

مهدی درفکی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی تماس تلفنی شهروندان مبنی برگرفتار شدن یک بهله جغد شاخدار در اطراف یک دکل برق فشارقوی درشهر پردیس نیروهای امداد و نجات در محل حاضر شده واین پرنده شکاری را که از ناحیه بال راست دچار آسیب وشکستگی شده بود نجات دادند.

وی افزود: با انتقال این پرنده وبررسی های اولیه مشخص شد که از نوع جغد شاخدار بهله یا میر شکاران پنجه دار واز گونه های کمیاب در ایران است.

رئیس آتش نشانی پردیس توضیح داد: این پرنده شکاری که احتمالا توسط شکارچیان از ناحیه بال دچار آسیب وشکستگی شده وقادر به پرواز وادامه حیات نبود و برای ادامه حیات با کمک یکی از خیرین شهرستان به یکی به مراکز درمانی دامپزشکی جهت مداوا منتقل شد.

درفکی ادامه داد: با انجام چند عمل جراحی با هزینه ۱۰۰ میلیون ریال جغد شاخدار کمیاب از نوع پرندگان شکاری از مرگ حتمی نجات پیدا کرد و به مسئولان محیط زیست شهرستان تحویل داده شد تا پس از سه ماه طول درمان به دامان طبیعت بازگردد.

 

جغد شاخدار و یا جغد گوش دراز گونه ای از جغد سانان هستند که از نوع پنجه دار با پنجه های قوی به میر شکاران معروف شده وجزو جغدهای گوش به سر هستند.
این نوع پرنده در اروپا ،آسیا وآمریکای شمالی زیست می کند و معمولاً در مناطق جنگلی ،آشیانه های متروک وزیر شیروانی های وخرابه ها زندگی می کنند اما تخم گذاری این پرندگان روی زمین است.

 

برای کسب اطلاع از  شهر پردیس بر روی آن کلیک نمایید

برای کسب اطلاع از  مسکن مهر شهر پردیس بر روی آن کلیک نمایید

برای کسب اطلاع از  ادارات و سازمانهای شهر پردیس بر روی آن کلیک نمایید

پیام بگذارید