pardisland ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ 0 نظر

مترو تهران پردیس در چه مرحله ای است؟

با توجه به آماده شدن فازهای مسکن مهر یکی پس از دیگری و همچنین توسعه شهری شهر جدید پردیس و افزایش جمعیت تصاعدی شهر، نیاز و ضرورت ارتباطات با کلان شهر تهران قوی تر میگردد.

در پاسخ به این سوال که مترو تهران پردیس در چه مرحله ای است میتوان گفت به نقل از شرکت عمران شهر جدید پردیس، قطار برقی پردیس به کلانشهر تهران، به طول 7/24 کیلومتر از جنوب فاز 4 شهر جدید پردیس و در مرز شهر بومهن شروع و پس از طی 4/6 کیلومتر به ایستگاه میانی در شمال تقاطع دره بهشت (فاز 8)  این شهر رسیده و با طی 3/18 کیلومتر و به طول کلی 24 کیلومتر، به ایستگاه پایانه جدید شرق در انتهای خط 2 متروی کلانشهر تهران متصل می‌گردد.
طرح هندسی مسیر برای 2 رشته خط اصلی به عرض 1435 میلیمتر طراحی شده است و نوع واگن از نوع خود کششی برقی بوده و سرعت طرح برای 80 کیلومتر بر ساعت با شیب حداکثر 40 در هزار در نظر گرفته شده است. تعداد 32 رام قطار 7 واگنی بر اساس برآورد اولیه طرح برای حداقل زمان (هدوی) 5/3 دقیقه مورد نیاز است. این مسیر دارای 2835 متر طول پل با حداکثر ارتفاع 51 متر و دارای 3 رشته تونل به طول حدود 10 کیلومتر است. بر اساس برآورد سال 1396، این طرح با در نظر گرفتن تملک اراضی و همچنین ناوگان مورد نیاز، به حدود 4/21 هزار میلیارد ریال منابع مالی نیاز دارد.
از خرداد ماه سال 95 مطالعات مرحله اول طرح قطار برقی تهران – پردیس به اتمام رسیده است و پس از بررسی در شورای حمل و نقل و ترافیک شهرستان، مصوب شده و جهت اخذ مصوبه به شورای همتای استان ارسال شده است که مستلزم از مراکز نظامی، سازمان محیط زیست و اداره راه و شهرسازی استان می‌باشد. با انعقاد قرارداد مشارکتی در بهمن ماه سال 1397، تکمیل مطالعات فاز یک و مطالعات فاز دو به قرارگاه خاتم الانبیا (ص) واگذار شده است و مشاور مربوط به هلدینگ مشاورین قرارگاه نیز در حال جمع‌آوری اطلاعات می‌باشند تا به زودی کلنگ ساخت قطار برقی تهران – پردیس به زمین بخورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شهر پردیس بر روی اینجا کلیک نمایید.

پیام بگذارید