pardisland ۲۶ دی ۱۴۰۰ 0 نظر

پارک علم و فناوری پردیس

پارک علم و فنآوری پردیس

پارک علم و فناوری پردیس تا به امروزبیش از400 واحد فناور دانش بنیان درحوزه های متفاوت فناوری های پیشرفته به عضویت پذیرفته است که این واحدها توانسته اند دفاتر طراحی و مهندسی خود را در این پارک مستقر کنند.

پارک فناوری چیست ؟

پارک علم و فناوری شامل یک نهاد اجتماعی متنوع و وسیع از ابتکارات و ایده های دانش محور است. این پارک با حمایت از کارآفرینان و کسب و کارهای کوچک در رشد و توسعه اقتصادی کشور تاثیر بسزایی دارد.

اولین پارک فناوری در دهه 1950 درمحوطۀ دانشگاه استنفورد آمریکا تاسیس و بعد از آن تعداد پارک هایی که درآمریکا ساخته شد افزایش یافت و در سال 1993 مساحت متوسط این پارک ها 200 هکتار و 12 شرکت فعال و 200 هزار فوت مربع مجتمع و 250 هزاردلار بودجه و 300 نفر کارمند مشغول به کاربوده اند.

امروزه نیزحدود250 پارک فناوری، عضو انجمن بین المللی پارک علم و فناوری علمی وهمچنین 295 پارک علم و فناوری، درانجمن پارک های مرتبط با دانشگاه عضوهستند.

پارک های فناوری با ارتباط موثر با موسسات پژوهشی وآموزشی، فضایی را برای زیرساخت، مستغلات وخدمات پشتیبانی واحد های تجاری مهیا می کنند.

تاریخچه پارک علم وفن آوری پردیس

پارک فناوری پردیس بزرگترین پارک منطقه غرب آسیا است که در 31 کیلومتری جاده تهران- دماوند (از چهار راه تهرانپارس) قرارداد.

برنامه ریزی طراحی و ساخت پارک علم و فن آوری پردیس که زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری است درسال 1379 شروع شد و در نهایت این پارک در سال 1380 با همکاری و حمایت مراکزعلمی- پژوهشی کشور و تعدادی ازدانشگاه ها، درمحدوده شهرستان پردیس که درنزدیکی سایت ماهواره مخابرات ایران است احداث و تاسیس شد.

یکی ازدلایل انتخاب این مکان برای احداث پارک فناوری، شرایط آب وهوایی مناسب، مسافت کم با شهر تهران و زیر بناهای مناسب این منطقه می باشد.

هدف از تاسیس پارک علم و فناوری پردیس، ایجاد فضایی مناسب برای توسعه و تجاری سازی دستاوردهای فناوران و رشد و گسترش شرکت های دانش بنیان است.

پارک علم و فناوری پردیس تا به امروزبیش از400 واحد فناور دانش بنیان درحوزه های متفاوت فناوری های پیشرفته به عضویت پذیرفته است که این واحدها توانسته اند دفاتر طراحی و مهندسی خود را در این پارک مستقر کنند.

پارک فناوری پردیس دارای چند فاز و شعبه با نام و مساحت های متفاوت می باشد:

  • پارک علم و فناوری پردیس دارای 2 شعبه است : اولین شعبه این پارک به نام “کارخانه های نوآوری” که در ورودی فرودگاه مهرآباد تهران قرار دارد و به صورت تخصصی برای شتابدهی و رفع خلاء موجود دراستارتاپ های نوآور، شکل گرفته است.

دومین شعبه این پارک، به نام ” کارخانه نوآوری های وی ” درمیدان نوبنیاد تهران می باشد.

شعبه اول پارک فناوری پردیس ” کارخانه های نوآور”

  • مساحت پارک فناوری پردیس در ابتدا 90 هکتار بوده است و در اواخر سال 1399 به 370 هکتار افزایش یافت. این مجموعه در سال 1400 با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور، دکترستاری و وزیر راه و شهرسازی، مهندس اسلامی، امضای تفاهم نامه توسعه 280 هکتاری پارک فناوری پردیس انجام شد.
  • شهرک فردوس با مساحت 800 هکتار یکی از شهرک های جدید پارک فناوری پردیس خواهد بود که امضای تفاهم نامه این شهرک در سال 1400 صورت گرفته است و با طرحی که برای این شهرک در نظرگرفته شده است میتواند نخبگان و فرهیخته گان را از داخل و خارج کشوربه خود جذب کند.
  • فازاول پارک فناوری پردیس به نام ” پردیس نوآوری” دارای وسعت 20 هکتار است و حدود 14 هکتار ازفضای آن به دفاتر تحقیق و توسعه شرکت های عضو اختصاص داده شده است که در شرایط فعلی، این شرکت ها در حال ساخت بیش از ۱۶۰ هزار مترمربع فضای پژوهشی و فناوری برای توسعه فعالیت خود هستند.

برنامه ریزی و پیش بینی هایی که انجام شده است نشان می دهد که با بهره برداری از این میزان فضا، شرایط اشتغال بیش از 5500 نفر از نخبگان و متخصصان را فراهم می کند.

براساس طراحی که صورت گرفته است این منطقه از استقرار شرکت ها در5 گروه، مواد جدید، مکانیک و اتوماسیون، الکترونیک و انفورماتیک، شیمی و دارویی، مواد جدید و زیست‌فناوری به فعالیت می پردازند.

  • فاز دوم پارک فناوری پردیس با مساحت 6/17 هکتار به نام “پردیس دانش” نام گذاری شده که در این فاز، 74 قطعه زمین با مساحت متفاوت و همچنین در حوزه های متفاوت به فعالیت می پردازند.
  • فاز سوم این پارک با نام “پردیس کارآفرینی” با وسعت 30 هکتار تازه احداث شده است و در سال 1400 به مرحله بهره برداری رسیده است.
  • فاز چهارم با مساحت 20 هکتار، در سال 1398 احداث شد.

لیست شرکتهایی که درسال 1399 به عنوان شرکت برتردرپارک فناوری پردیس انتخاب شده اند

در این قسمت نام تعدادی ازشرکت های برتر و عضو در پارک فناوری پردیس که در حوزه های متفاوت فناوری های پیشرفته به فعالیت می پردازند را به صورت مختصربررسی می کنیم.

  • شرکت ایوان فناوری و نوآوری افرا :

این شرکت درحوزه خدمات تخصصی مدیریت وانتقال فناوری وسرمایه گذاری در پارک به فعالیت می پردازد و به عنوان شرکت برتر در زمینه (ارائه خدمات تخصصی) انتخاب شده است.

  • شرکت پویندگان راه سعادت :

این شرکت به عنوان صادرکننده برتر در زمینه تجهیزات پزشکی به بیش از10 کشور در سراسر جهان، جزو شرکت های برتردرپارک فناوری پردیس شناخته شده است.

  • شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ) :

این شرکت به بدلیل افزایش 27 درصدی کارکنان وتولید 14 عنوان محصول جدید موفق به عنوان شرکت برتر در حوزه توسعه سازمانی و فناوری شده است.

  • شرکت پردیس مروابن فارمد :

این شرکت بدلیل توانایی درافزایش 12 برابری درآمد سالانه به عنوان شرکت برتر در پارک فناوری پردیس انتخاب شده است.

  • شرکت مشاوران انرژی تهران :

این شرکت درزمینه پتروشیمی فعال در نفت و گاز در پارک فناوری پردیس به فعالیت می پردازد و به عنوان شرکت برتر در حوزه همکاری وعقد قراردادهای بین المللی انتخاب شده است.

  • شرکت دانش اندیش رانا :

این شرکت در زمینه تجهیزات پزشکی در پارک فناوری پردیس به فعالیت می پردازد و به عنوان شرکت برترانتخاب شده است.

  • شرکت پردازش بنیان سلامت کارا :

این شرکت درزمینه سلامت دیجیتال به فعالیت می پردازد و بدلیل افزایش سرمایه شرکت و توسعه منابع انسانی و جذب 172 مشتری جدید به عنوان شرکت برتر در پارک فناوری پردیس انتخاب شده است.

  • شرکت لیمو هوشمند پردیس :

این شرکت در حوزه تجهیزات پزشکی به فعالیت می پردازد و با ایجاد درآمد صادراتی و افزایش سه و نیم برابری درآمد در یک سال، به عنوان شرکت برتر انتخاب شده است.

لیست تعدادی ازشرکت های عضو پارک فناوری پردیس

  • شرکت الکترونیک سپید افرا: این شرکت درسال 1386 تاسیس شده است و در حوزه نرم افزار و فناوری اطلاعات فعالیت میکند.
  • شرکت آسیاتک: این شرکت درسال 1382 تاسیس شده است و درحوزه ارتباطات و مخابرات فعالیت می کند.
  • شرکت آریا طب فیروز: این شرکت درسال 1391 تاسیس شده است ودرحوزه تجهیزات پزشکی فعالیت می کند.
  • شرکت آسان پرداخت پرشین: این شرکت درسال 1388 تاسیس شده است و در حوزه ارتباطات و مخابرات فعالیت می کند.
  • شرکت آیسان طب هادیان: این شرکت درسال 1392 تاسیس شده است و در حوزه تجهیزات پزشکی به فعالیت می پردازد.
  • شرکت ارتباطات آوای سلام مهرنوی: این شرکت در سال 1394 تاسیس شده است و درحوزه ارتباطات و مخابرات فعالیت میکند.
  • شرکت ارتباطات ماهواره ای سامان: این شرکت در سال 1383 تاسیس شده است و در حوزه الکترونیک به فعالیت می پردازد.
  • شرکت ارکان آرا تجارت البرز: این شرکت درسال 1386 تاسیس شده است و در حوزه تجهیزات پزشکی به فعالیت می پردازد.
  • شرکت ایده کاوان صنعت پردیس: این شرکت در سال 1391 تاسیس شده است و در حوزه تحقیق، طراحی و ساخت روبات‌های انعطاف‌ پذیر و بازرسی به فعالیت می پردازد.
  • شرکت بایر پل فناور: این شرکت در سال 1389 تاسیس شده است و در حوزه بیوتکنولوژی و فرآورده‌های دارویی به فعالیت می پردازد.
  • شرکت بنیان سلامت کسری: این شرکت در سال 1393 تاسیس شده است و در حوزهبیوتکنولوژی و فرآورده‌های دارویی به فعالیت می پردازد.

استخدام درپارک علم وفن آوری پردیس

پارک فناوری پردیس برای استخدام نیروی جدید، آگهی استخدامی خود را ازطریق سامانه نیروی انسانی (که توسط شرکت دانش بنیان واقع در پارک فناوری پردیس شکل گرفته) اطلاع رسانی می کند.

پس درصورت تمایل برای استخدامی درپارک فناوری پردیس، با ورود به سامانه “بانک آگهی های استخدامی” و تکمیل فرم استخدامی و پرداخت تعرفه ازطریق درگاه پرداخت، یک صفحه کاربری برای شما ایجاد میشود که ازاین طریق دسترسی به تمامی آگهی های استخدام در این پارک را خواهید داشت و آگهی های جدید استخدامی پس از اعلام و انتشار، درصفحه کاربری شما اطلاع رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است بدانید که مدت اعتبار فرم استخدامی شما پس ازتکمیل ثبت نام درسامانه ” بانک آگهی های استخدامی” سی روز بوده و پس از اتمام آن براحتی قابل تمدید می باشد.

پیام بگذارید