pardisland ۲۷ دی ۱۴۰۰ 0 نظر

پیلاتس در شهر پردیس

پیلاتس در پردیس

پیلاتس چیست ؟

پیلاتس ورزشی است که بر قدرت همزمان ذهن و جسم تمرکز دارد و توانایی بدن را در هرسنی بالا می برد، این ورزش به ذهن انسان کمک می کند تا میزان مشخصی از آگاهی را در مورد حرکات بدن خود داشته باشد.

تمرینات پیلاتس منجر به تعادل و انعطاف پذیری بیشتر اعضای بدن می شود و حرکات نادرست بدن را تغییر و اصلاح می کند.

ورزش پیلاتس توسط مرد آلمانی به نام جوزف پیلاتس ( Joseph Pilates ) در سالهای ۱۹۱۲ تا ۱۹۶۷ اختراع شد، جوزف در ابتدا این ورزش را کنترولوژی (Contrology) نام گذاری کرد اما بعد از مرگ او، بدلیل حفظ نام و خاطره او، نام این ورزش به پیلاتس تغییر کرد.

جوزف پیلاتس در دوران کودکی بدن ضعیفی داشت و دچار بیماری تنگی نفس، نرمی استخوان و تب روماتیسمی بود. پیلاتس معتقد بود که سلامت ذهن و جسم انسان باهم در ارتباط هستند و به همین خاطر مجموعه ای از حرکات که تلفیقی از این دو عامل بود را برای تقویت بدن خود اختراع کرد تا بیماری خود را درمان کند و به همگان اثبات کرد که انجام این تمرینات بر سلامت جسم و ذهن و همچنین تناسب اندام انسان تاثیر بسزایی می گذارد.

ورزش پیلاتس منجر به انعطاف پذیر شدن بدن میشود و به همین خاطر شباهت زیادی به یوگا و ایروبیک دارد با این تفاوت که در ورزش پیلاتس فعالیت وتحرک بیشتراست.

اگر علاقمند به ورزش آنلاین در خانه هستید بر روی آن کلیک نمایید.

باشگاه پیلاتس پردیس

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خانه های ویلایی پردیس بر روی آن کلیک نمایید.

ورزش پیلاتس چقدر کالری می سوزاند ؟

پیلاتس ورزشی محبوب و کم شدت و در عین حال تاثیر گذاراست. عملکرد ورزش پیلاتس با سایر ورزش های هوازی از جمله شنا کردن یا دویدن بسیار متفاوت است زیرا کالری کمتری می سوزاند و نتیجه سریعی ندارد، اما اگر از انجام این ورزش لذت ببرید و به صورت روتین، تمرینات پیلاتس را انجام دهید منجر به تناسب اندام، تقویت عضلات و تثبیت سبک زندگی سالم خواهید شد.

مقدار کالری که میتوان با انجام ورزش پیلاتس سوزاند درافراد مختلف، بسیار متفاوت است و بستگی به وزن کنونی، شدت ورزش، ، مدت ورزش، رژیم غذایی و وزن دلخواه هر شخص دارد.

به عنوان مثال اگر هدف شما کاهش وزن است و وزن شما 68 کیلوگرم است میتوانید با یک رژیم غذایی سالم و 50 دقیقه ورزش پیلاتس مقدماتی 175 کالری بسوزانید و با گذشت زمان و آمادگی بیشتر بدن، با انجام ورزش پیلاتس حرفه ای، میتوانید 254 کالری را در 50 دقیقه بسوزانید. در واقع با افزایش ضربان قلب، مقدار کالری بیشتری سوزانده خواهد شد.

ورزش پیلاتس به شکل دهی، چربی سوزی، ساخت عضله و حجم دهی بدن فرد کمک می کند. حرکت های این نوع ورزش سخت و دشوار نیست و با استمرار در انجام ورزش پیلاتس و سبک رژیم غذایی مناسب و سالم دربرنامه روتین زندگی خود، قطعا به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

پیلاتس برای مردان در پردیس

تفاوت بین پیلاتس و یوگا چیست؟

فرق بین یوگا و پیلاتس چیست؟ با وجود شباهتهای ظاهری بسیار زیاد یوگا و پیلاتس احتمالا برای مبتدیان و کسانی که میخواهند تازه وارد این ورزش شوند این سوال پیش می آید که واقعا تفاوت های این دو رشته ورزشی در چیست و برای رسیدن به هدف، انتخاب کدام ورزش مناسب تر است. برای این دسته از افراد باید گفت که شاید در نگاه اول یوگا و پیلاتس تفاوت چندانی با هم نداشته باشند ولی در مجموع کاملا با هم متفاوت هستند. در این مقاله در پردیس لند قصد داریم به توضیح ویژگی های هر کدام از این ورزش ها بپردازیم تا با شناخت بیشتر بتوانید انتخاب دقیقتر و هدفمندتری داشته باشید.

  1. یوگا یک ورزش بسیار کهن است که 2500 سال قدمت دارد و هدف آن بیشتر افزایش آگاهی، تمرکز و آرامش درونی است در حالیکه عمر ورزش پیلاتس کمتر از یکصد سال است و هدف آن هماهنگی، تقویت و انعطاف پذیری کل بدن است.
  2. اصول یوگا بر پایه مدیتیشن، تنفس و آرامش درونی است در حالیکه پیلاتس بر اصلول کنترل، تمرکز، تحرک، تنفس و دقت طراحی گردیده و بیشتر بر روی جسم تمرکز دارد تا آرامش درونی.
  3. با اینکه هر دو جزو ورزشهای هوازی محسوب میشوند و هر دو در انعطاف پذیری و در تقویت عضله ها نقش دارند ولی یوگا بیشتر بر روی انعطاف پذیری بدن تمرکز دارد و پیلاتس بر روی استقامت بدن.
  4. در تمرینهای یوگا بیشتر تنفس، افزایش ظرفیت ریه ها، اکسیژن رسانی و سیستم تنفسی بدن تقویت میشوند و در تمرینهای پیلاتس بیشتر قلب و عروق تقویت میشوند.
  5. با توجه به تحرک بیشتر و در نتیجه مصرف کالری بیشتر در پیلاتس، برای کاهش وزن بیشتر پیلاتس مورد استفاده قرار میگیرد.
  6. تجهیزاتی که یوگا لازم دارد فقط یک زیر انداز ورزشی است در حالیکه در پیلاتس انواع لوازم ورزشی همچون حلقه، توپ، کش و زیر انداز مورد نیاز است.

نتیجه گیری در انتخاب یوگا و پیلاتس:

اگر هدفتان کاهش وزن، چربی سوزی، تناسب اندام، افزایش قدرت و عملکرد بهتر بدن است پیلاتس میتواند گزینه بهتری باشد و اگر هدفتان آرامش درونی، قدرت ذهن، تعادل، دوری از استرس و نگرانی است یوگا بهترین گزینه است و صد البته با انتخاب هر دو میتوان از تمامی مزایای این دو ورزش زیبا بهره جست.

یوگا پردیس

ورزش پیلاتس در شهر پردیس

شهر پردیس دارای چندین باشگاه ورزشی در تمامی رشته ها از جمله بدنسازی، پیلاتس، تی آر ایکس، ایروبیک و فیتنس با بهترین مربیان متخصص وحرفه ای می باشد.

اکثر باشگاه های ورزشی شهرستان پردیس مجهزبه امکانات و وسایل ورزشی با کیفیت و رختکن تمیز و مناسب برای قراردادن وسایل شخصی ورزشکاران می باشد.

لیست باشگاه های پیلاتس پردیس:

در ادامه لیست تعدادی ازبهترین باشگاه های ورزشی درشهر پردیس را بررسی می کنیم تا ازاین طریق بتوانید مناسب ترین باشگاه ورزشی را در نزدیکی محل سکونت خود انتخاب کنید.

مجموعه ورزشی شهرداری پردیس: این مجموعه ورزشی مجهز به سالن های چند منظوره و با امکانات ورزشی با کیفیت است که در میدان امام خمینی (ره) شهرپردیس، واقع در بلوار ملاصدرا قرار دارد. این ورزشگاه متعلق به شهرداری شهرستان پردیس می باشد و همچنین 11 رشته ورزشی از جمله پیلاتس و ایروبیک و بدنسازی و… برای بانوان ارائه شده است. این مجموعه ورزشی دارای دو سالن به نام های شهدای گمنام و سالن غدیر می باشد و همچنین امکاناتی شامل سالن چند منظوره رشته های توپی، سالن رزمی، سالن بدنسازی را به شهروندان شهر پردیس ارائه می دهد. در سالن ورزشی شهدای گمنام پردیس، مراسم مختلفی برگزار میشود که میتوان به طرح های آموزشی و فرهنگی مانند همایش های ملی و مذهبی و همچنین برگزاری دوجام رمضان در رشته های ورزشی فوتسال و والیبال در ماه مبارک رمضان سال جاری اشاره کرد.

– ورزشگاه تربیت بدنی (والفجر) : این مجموعه ورزشی در میدان امام خمینی (ره) واقع در انتهای بلوار صیاد شیرازی قراردارد.

– مجموعه ورزشی تشریفات : یکی دیگر از مجموعه های ورزشی شهر پردیس می باشد که در فاز 1 میدان عدالت واقع در فروردین شمالی قراردارد.

– سالن ورزشی گلها : این سالن ورزشی در میدان عدالت واقع در بلوار فروردین شمالی می باشد.

– باشگاه ورزشی کیمیا : این مجموعه ورزشی ویژه بانوان می باشد و در انتهای فاز 4 واقع در بلوار سفیر قراردارد و برگزارکننده دوره های پیلاتس، بدنسازی، ایروبیک، زومبا، یوگا، باله، ژیمناستیک و TRX می باشد.

– باشگاه ورزشی ایرانیان : این مجموعه برای آقایان ورزش بدنسازی و پرورش اندام و برای بانوان رشته های بدنسازی، پیلاتس، ایروبیک، زومبا و باله دارد.

لطفا برای مشاهده لیست باشگاه ها و مراکز ورزشی پردیس بر روی آن کلیک کنید.

پیلاتس در بومهن

ورزش پیلاتس در شهر بومهن

بومهن یکی از شهرهای شهرستان پردیس واقع در شرق تهران است. این شهر دارای چندین باشگاه ورزشی در رشته های مختلف از جمله پیلاتس و بدنسازی و ایروبیک و زومبا و… به همراه مربیان حرفه ای می باشد.

در ادامه تعدادی از بهترین باشگاه های ورزشی در شهر بومهن را با هم بررسی می کنیم تا از این طریق مناسب ترین باشگاه ورزشی را در نزدیکی محل سکونت خود انتخاب کنید.

– باشگاه ورزش امام رضا(ع) : این مجموعه ورزشی یکی از بزرگترین و مجهزترین سالن های ورزشی با مربیان تخصصی و حرفه ای در شهر بومهن است.

– باشگاه بدنسازی ایمان : این باشگاه ورزشی در خیابان حاج منصورنرسیده به شهرک طلاییه واقع شده است و برگزار کننده دوره های پیلاتس، بدنسازی، چربی سوزی، ایروبیک، زومبا می باشد.

– باشگاه بدنسازی مردان آهنین : یکی دیگر از باشگاه های ورزشی شهر بومهن است که در خیابان سپاه قرار دارد.

– باشگاه ورزشی پاسارگاد : از دیگر مجموعه های ورزشی شهر بومهن می باشد که در خیابان اعلایی واقع شده است.

– باشگاه ورزشی باران : یکی دیگر از باشگاه های ورزشی شهر بومهن باشگاه ورزشی باران است که در بلوار امام خمینی قرار دارد.

– باشگاه بدنسازی قهرمانان : از دیگر باشگاه های ورزشی در شهر بومهن است که در خیابان گلستان واقع شده است.

– باشگاه ورزشی میثم : یکی دیگر از باشگاه های ورزشی شهر بومهن می باشد که در بلوار امام خمینی قرار دارد.

پردیس پیلاتس

 

برای مشاهده لیست باشگاه ها و مراکز ورزشی بومهن بر روی آن کلیک نمایید.

برای مشاهده لیست رستوران و فست فودهای پردیس بر روی آن کلیک نمایید.

برای مشاهده لیست کافی شاپ های پردیس بر روی آن کلیک نمایید.

 

اگر علاقمند به ورزش آنلاین در خانه هستید بر روی آن کلیک نمایید.

پیام بگذارید