pardisland ۶ شهریور ۱۴۰۰ 0 نظر

سرمایه گذاری درشهر پردیس

با خرید ملک و سرمایه گذاری در پردیس آشنا شوید

شهر جدید پردیس یکی از بهترین و کم ریسک ترین شهرهای کشور جهت خرید ملک وسرمایه گذاری است. دلایل بسیاری سرمایه گذاری در شهر جدید پردیس را یکی از امن ترین و پر بازده ترین روشهای سرمایه گذاری و سود تبدیل کرده است که در همین مقاله به  آن اشاره شده است.

شهر جدید پردیس در سال 1368 طبق آیین نامه ایجاد و احداث شهرهای جدید توسط هیات وزیران تاسیس و خیلی سریع شروع به توسعه و رشد نمود و با ایجاد مسکن مهر پردیس رونق بیشتر و با افتتاح آزاد راه پردیس- تهران مجدد بر سرعت رشد شهر و رونق آن افزوده شد. امروزه با راه اندازی فازهای 8 و 11، شهر جدید پردیس یکی از بهترین و کم ریسک ترین شهرهای کشور جهت سرمایه گذاری است.

علت ریسک کم سرمایه گذاری در شهر پردیس را میتوان در 5 جمله خلاصه کرد:

  1. توسعه شهری پردیس همواره باعث افزایش قیمت ملک در آنجا میشود.
  2. تعداد زیاد سرمایه گذاران یکی از دلایلی است که همواره برای ملکهای شهر جدید پردیس مشتری وجود دارد.
  3. قیمت مناسب تر ملک در شهر پردیس یکی دیگر از دلایلی است که سرمایه گذاران و مصرف کنندگان را به خرید ملک سوق میدهد.
  4. شهر جدید پردیس دارای محلات (فازهای) مختلف با شرایط قیمتی و نوع املاک متنوعی است که دست سرمایه گذاران در آن بسیار باز است.
  5. تورم در کشور نیز یکی دیگر از دلایلی است که همگان را به سرمایه گذاری در ملک که یکی از مطمئن ترین راه های حفظ سرمایه است سوق میدهد.

 با محلات و فازهای شهر پردیس بیشتر آشنا شویم

فاز ۱ شهر جدید پردیس

این فاز مسکونی دارای بافت ترکیبی از خانه‌های ویلایی و آپارتمانی است و یکی از قدیمی ترین محلات شهر به شمار میرود. متوسط قیمت ملک در فاز 1 شهر پردیس نسبت به سایر فازهای این شهر در رده بالای قرار می‌گیرد. این فاز به دلیل قدمت سکونت افراد و نوع بافت ویلایی خانه‌ها در فهرست بهترین و گرانترین منطقه شهر پردیس برای سکونت قرار می‌گیرد. البته لازم به ذکر است خانه های ویلایی به خانه های دو یا سه طبقه با حیاط مشترک اطلاق میشود.

امکانات مختلف رفاهی در فاز 1 پردیس علاوه بر تراکم نسبی جمعیت سبب رشد آن شده است.

نوع بافت غیر متراکم شهری و وجود امکانات عمومی و تفریحی مانند سینما و پارک‌ها نیز در این فاز آن را به محل  مناسبی برای سکونت تبدیل کرده است. فاز یک بین دو فاز مسکونی ۲ و ۳ قرار گرفته و از لحاظ موقعیتی نیز برتری قابل توجهی به سایر مناطق دارد.

فاز ۲ شهر جدید پردیس

فاز دو شهر پردیس در حال حاضر تجاری ترین محله این شهر است و اکثر ادارات، سازمانها، مراکز تجاری و مراکز خرید مهم شهر در این فاز قرار گرفته. فاز ۲ شهر جدید پردیس نیز مانند فاز 1، زودتر از فازهای دیگر ساخته شده است و قدیمی‌تر از فازهای دیگر است و بافت شهری آن‌ها تکمیل و در حال سکونت شده، تراکم جمعیت آن به حد مطلوبی رسیده و امکانات شهری آن در حد قابل قبولی است.

همین ویژگی‌ها باعث شده که فاز ۱ و ۲ جزو گزینه‌های بسیار مناسب برای زندگی باشند. این در حالی است که فازهای دیگری در شهر پردیس هستند که تراکم جمعیتی مناسبی نداشته و هنوز فاقد امکانات مختلف شهری هستند.

فازهای قدیمی شهر جدید پردیس (فاز 1 و 2) علاوه بر اینکه گزینه‌های مناسبی برای زندگی هستند، به دلیل تقاضای بالا، دسترسی آسان و امکانات شهری برای سرمایه گذاری کوتاه مدت گزینه‌های مناسبی به حساب می‌آیند. اما نسبت به فازهای دیگر پتانسیل کمتری برای توسعه شهری و سرمایه‌گذاری بلند مدت دارند.

فاز ۳ شهر جدید پردیس

معمولا به فاز 3، شهرک پردیس نیز گفته میشود، این فاز نیز مانند فازهای ۱ و ۲ تقریبا بافت شهری آن به بلوغ رسیده است. یعنی امکانات شهری در حد قابل قبولی در آن توسعه پیدا کرده‌اند. به همین دلیل این فاز نیز مانند فازهای ۱ و ۲ گزینه‌ی مناسبی است برای کسانی که قصد زندگی دارند.

مسکن مهر شهر پردیس
مسکن مهر شهر پردیس فاز 3

 

نقشه شهر جدید پردیس – فاز ۳ شهرک پردیس از مسکن مهر، خانه‌های شخصی ساز و خانه‌های ارگان‌های دولتی تشکیل شده است.

تفاوت عمده فاز ۳ شهرک پردیس با فاز ۱ و ۲ در این است که می‌توان گفت بافت آن ترکیبی است. بخشی از فاز ۳ توسط ارگان‌ها و نهادهای دولتی ساخته شده است بخش دیگر آن شخصی ساز بوده و قسمتی از آن مسکن مهر است.

بطور خلاصه می‌توان گفت مسکن مهر فاز ۳ فرصت مناسبی است برای کسانی که بودجه کافی برای خرید در فاز ۱ و فاز ۲ را ندارند. چرا که با سرمایه کمتر می‌توانید در فاز ۳ صاحب خانه شوید و در عین حال از امکانات شهری موجود در این فاز بهره‌مند شوید.

از لحاظ سرمایه گذاری میتوان گفت که این فاز 3 شهر پردیس نیز مانند فازهای ۱ و ۲ فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت به حساب آمده ولی پتانسیل بالایی برای سرمایه‌گذاری بلند مدت ندارد.

فاز ۴ شهر جدید پردیس

پارک-محلی-فاز-4-شهر-جدید-
پارک-محلی-فاز-4-شهر-جدید-پردیس

 

فاز 4 شهر جدید پردیس دارای خانه های ویلایی و آپارتمانی است، همچنین بخش هایی از این فاز را مجتمع های تجاری و بخشی را به پژوهشکده ها اختصاص داده اند. معمولا فاز یک تا فاز 4 شهر پردیس خانه های با متراژ بالاتر از 110 متر مربع را در خود جای داده است و از نظر توسعه و امکانات شهری و همچنین قیمت نیز نسبت به فازهای 1، 2 و 3 پردیس کمتر و ارزانتر و نسبت به دیگر فازها بیشتر و گرانتر است.

فاز ۵ شهر جدید پردیس

فاز ۵ شهر جدید پردیس در زمان نوشتن این مقاله (سال ۱۳۹۹) تقریبا تازه آغاز شده و جمعیت زیادی در آن ساکن نیستند. در نتیجه از امکانات شهری نیز کم بهره و حتی بی‌بهره است. بنابراین این فاز به هیچ وجه برای زندگی انتخاب مناسبی نیست.

اما اگر قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت داشته باشید، می‌توانید به خرید خانه در این فاز فکر کنید. با توجه به اینکه امکانات خاصی در این فاز فراهم نیست و تقاضا در آن کم است، می‌توانید واحدهای این فاز را با قیمت پایین خریداری کنید.

پس از افزایش جمعیت و فراهم شدن امکانات مختلف در این فاز، واحد شما با رشد بیش‌تر از حد معمول مواجه شده و سود قابل توجهی نصیب شما می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شهر پردیس بر روی آن کلیک نمایید.

پیام بگذارید